Tutustu oracomin

ammattitaitoisiin puheterapeutteihin

High angle view of teacher playing with cards with children on the floor, they learning English together in playful way

OraComin puheterapeutit ovat kokeneita ja asiantuntevia ammattilaisia, jotka työskentelevät sydämellä asiakkaidensa hyväksi. Jokaisella terapeutillamme on omat vahvuutensa ja erikoisosaamisensa, jotka tukevat asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla. Terapeuttimme kohtaavat jokaisen asiakkaan ja hänen perheensä aidosti ja luovat kuntoutusprosessista turvallisen ja luotettavan matkan kohti sujuvampaa arkea.

07_2

Modernia ja monipuolista

puheterapiaa

Kehitämme osaamistamme jatkuvalla kouluttautumisella ja seuraamme aktiivisesti alan kansainvälistä kehittämis- ja tutkimustyötä.

Jokaisella puheterapeutillamme on käytössään laaja ja nykyaikainen terapiavälineistö, kuten iPad ja kannettava tietokone.

Terapeuttimme käyttävät työssään asiakkaan tarpeen mukaan AAC-keinoja, esimerkiksi kuvia, kommunikointitaulustoja ja -kansioita sekä sähköisiä kommunikoinnin apuvälineitä ja tukiviittomia.

Terapeuteillamme on myös käytössään kuvien valmistusta varten muun muassa Boardmaker-ohjelma.

Kaikki terapeuttimme toteuttavat Kelan vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta suomen kielellä. 

Kuntoutan lapsia ja nuoria, joilla on kehitysvamma tai autisminkirjon häiriö sekä lapsia, joilla on kielen kehityksen haasteita tai puheen tuoton pulmia.

Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia kommunikoinnin keinoja (kuvat, kommunikointikansiot, sähköiset kommunikoinnin apuvälineet, tukiviittomat, piirtäminen).

Annan puheterapiaa suomen kielellä. Vanhempien ja lähiyhteisöjen ohjausta annan myös englannin kielellä.

Minulla on pitkä kokemus puheterapeutin työstä. Aiemmin olen työskennellyt perusterveydenhuollossa ja kehitysvammahuollossa, joissa olen kuntouttanut, arvioinut ja tehnyt lähiyhteisöjen ohjausta. Vuodesta 2015 lähtien olen työskennellyt Puheterapia OraComissa. Minulle on tärkeää, että asiakas viihtyy puheterapiassa ja löydämme yhdessä häntä motivoivien asioiden sekä empaattisen, kuuntelevan ilmapiirin kautta innon harjoitteluun.

Kehitän osaamistani säännöllisellä kouluttautumisella.

  • Taking Your Client with ASD from Non-Vocal to Verbal
  • Äänteellisten taitojen vakiintumiseen liittyviä näkökulmia lapsen puheen kuntoutuksessa
  • Aistikoulutus
  • Lisää varmuutta tavoitteenasetteluun, GAS-prosessi ICF-viitekehyksessä
  • Kuntoutustyön kuormitustekijät ja kuntouttajan hyvinvointi
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla -työpaja
  • Puhetta kohti -tietoa ja kokemuksia valikoivan puhumattomuuden hoidosta
  • Suualueen kuntoutus, terveydenhuollon uudet haasteet
  • Käyttäytymisanalyysin soveltaminen kuntous-, ohjaus-, ja opetustilanteissa
  • Mentalisaatio kuntoutustyössä
    • Lapsen mentalisaatiokehityksen tukeminen kuntoutustyössä
    • Mentalisaatio kuntouttajan mielessä
  • Kommunikointia kaikille -AAC:n moninaisuus puheterapeutin työssä
  • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeutille
  • Etäpuheterapiaa! verkkokoulutus
  • Pragma – Sosiaalisen ja pragmaattisen kielen ymmärtämisen testi -koulutus
  • Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin
  • Kissatarina – lapsen kerrontataitojen arviointimenetelmä
  • PRT (Pivotal Response Training)
  • On musiikin aika – musiikki kuulovammaisen lapsen kuntoutuksessa
  • Kuinka käyttää dialogista lukemista puheen ymmärtämisen kuntoutuksessa 4-6 -vuotiailla lapsilla?
  • Picture Exchange Communication System (PECS) Level 1 Training
  • Koulutuskokonaisuus: SOS Approach to Feedingperuskurssi + Syömisen à la carte
  • The 29th Congress of Union of the European Phoniatricians
  • Diarium potilastietojärjestelmän käyttökoulutus
  • Lapselle merkityksellisen toiminnan kuvaus -käytäntö lapsen kuntoutumiseen
  • Vinkkipuheen peruskurssi
  • Sensorinen integraatio lasten puheterapiassa
  • Systemaattisuutta änkytyksen kuntoutukseen
  • Sillalla -seminaari
  • Opin, osaan ja kommunikoin
  • Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus –seminaari
  • A Sensory Motor Approach to Apraxia of Speech and Related Motor Speech Disorders
  • Oral Motor Therapy: Assessment and Program Planning Development
  • Assessment & Treatment of the Jaw: Putting It all Together
  • SeMoCo-peruskurssi, Apua käyttäytymisen ymmärtämiseen ja aistihäiriöihin
  • Kosketusvihjeet lasten puhemotoriikan kuntoutuksessa
  • A three-Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy
  • FEEDING THERAPY: A Sensory-Motor Approach
  • GAS-koulutus
  • Avaimet osallisuuteen: Riemua ja osallisuutta puhelaitteiden avulla
  • Oraalimotoriikka
  • Näyttöön perustuva puheterapia
  • Puhe takussa vai nielu tukossa? Oraalimotoriikan, verbaalimotoriikan ja nielemisen kuntoutus
  • Kriisin vaiheet ja kriisin kohtaaminen: miten puheterapeutti huomioi perheen tilanteen ohjausta suunnitellessaan? Ympäristön ihmisten näkökulma
  • Kriisin vaiheet ja kriisin kohtaaminen: miten puheterapeutti huomioi perheen tilanteen ohjausta suunnitellessaan? Asiakkaan näkökulma
  • Kielellinen erityisvaikeus
  • Puheterapeutin työkalupakki –menetelmiä ja käytäntöjä

Kuntoutan pääasiassa lapsia, joilla on kehityksellinen kielihäiriö, epäselvä puhe, autismin kirjoon tai kehitysvammaisuuteen liittyvä kommunikoinnin vaikeus. Lisäksi olen kiinnostunut kuntouttamaan lapsia, joilla on kuulovamma.

Hallitsen hyvin eri puhetta tukevien ja korvaavien kommunikointikeinojen käyttämisen. Minulla on vahva kokemus erilaisista kommunikoinnin apuvälineistä (erilaiset kuvat, kommunikointikansiot, kommunikointitaulut, sähköiset kommunikoinnin apuvälineet, puhelaitteet). Lisäksi käytän kuntoutuksessa tarpeen mukaan PECS-menetelmää, piirtämisestä ja tukiviittomia.

Teen kuntoutusta suomen kielellä. Vanhempien ja lähi-ihmisten ohjauksessa käytän mielelläni myös ruotsia tai englantia.

Minulla on monipuolinen työkokemus terveydenhuollon eri yksiköistä ja erilaisista työtehtävistä. Olen työskennellyt HUS:in apuvälinekeskuksen Tietoteekissa, arviotyössä HUS:in lastenneurologian eri yksiköissä ja Helsingin Kehitysvammapoliklinikalla. Kehitysvammahuollossa osallistuin moniammatillisen kuntoutustyöryhmän työskentelyyn tehden arvioita, ohjaten perheitä ja lähiyhteisöjä ja tehden pienten Down-lasten varhaiskuntoutusta. Olen OIVA-klinikka valmentaja. Vaikeasti kuulovammaisen sisäkorvaistutteilla kuulevan lapsen äitinä minulla on myös vahva kokemus kuulon arkikuntoutuksesta.

Työt Puheterapia OraComissa aloitin alkuvuodesta 2022. Työssäni minulle on tärkeää luoda hyvä vuorovaikutussuhde asiakkaideni ja heidän lähi-ihmistensä kanssa. Kun vuorovaikutus toimii, pystymme yhdessä kohtaamaan vaikeitakin asioita!

Kehitän osaamistani säännöllisesti kouluttautumalla.

  • Kättä pidempää – helppojen apuvälineiden käyttö puheen kuntoutuksessa
  • Hanen: More than Words
  • OPT: Assessment and Program Plan Development (taso 2)
  • Talk Tools: Sensory Processing and Speech: Making the Connection
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla -työpaja
  • Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus (osa I)
  • Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus (täydentävät webinaarit)
  • Suualueen kuntoutus -terveydenhuollon uudet haasteet
  • GAS-tavoitteiden luominen lapsille, joilla on puheen ymmärtämisen ongelmia
  • Ling Sounds -webinaari
  • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita
  • Kuntoutustyön kuormittavuustekijät ja kuntouttajan hyvinvointi
  • Miksi ja miten autismin diagnostiset kriteerit ovat muuttuneet
  • Sillalla-seminaari 2020
  • Reynell-testin (NRDLS) käyttökoulutus
  • OIVA-klinikan valmentajakoulutus
  • Apuvälinettä käyttävien lasten ja nuorten viestintä
  • Kohti Symbolista kommunikointia: AAC-kuntoutuksella tukea autisminkirjon lasten varhaiseen vuorovaikutukseen
  • AVEKKI I-koulutus, väkivallan ennaltaehkäisy ja hallinta
  • Asiakkaan motivointi ja motivoiva haastattelu
  • Satakieliseminaari 2019
  • Voimauttavan vuorovaikutuksen perusteet
  • Arviointi puheterapiakuntoutuksen perustana (puheterapeuttipäivät)
  • On musiikin aika -musiikki kuulovammaisen lapsen kuntoutuksessa
  • Kuinka käyttää dialogista lukemista puheen ymmärtämisen kuntoutuksessa 4-6-vuotiailla lapsilla
  • GAS-tavoitteiden asettaminen ja saavuttamisen arvioinnin menetelmä -koulutus, GAS-menetelmän perusteet
  • Living with a CI: EURO-CIU SYMPOSIUM
  • Auditiivisverbaalin menetelmän perusteita
  • Vammaistyön kommunikaatiokoulutus I, osallisuutta iPad-tablettien avulla
  • OPT-kurssi taso 1: A Three-part Treatment Plan for Oral Placement Therapy
  • Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus
  • PRT-menetelmän koulutus
  • Helsingin terveyskeskuksen puheterapeuttien koulutuspäivät
  • PECS Basic Training
  • Lasten syömishäiriöt
  • Sillalla-seminaari 2010
  • Haastava käyttäytyminen ja käyttäytymisanalyysi
  • Viittomakielen peruskurssi
  • Syventävä kurssi viittomien käytöstä puheterapeuteille
  • Syömisongelmista ja terapiasta
  • ISAAC 2008, Montreal
  • Toimivat kommunikointikansiot kaikille -koulutus
  • Suomen CP-terapiayhdistys: Laiva on lastattu AAC:llä-koulutus

Kuntoutan lapsia ja nuoria, joilla on puheen tuoton vaikeuksia (epäselvä puhe, äännevirheet), kehityksellinen kielihäiriö, luki-vaikeus, syömisen vaikeus sekä kehitysvammaisuuteen tai autismiin liittyviä kommunikaation vaikeuksia.

Annan terapiaa ja ohjausta aikuisille, joilla on äännevirheitä tai oraalimotoriikan haasteita.

Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointikeinoja, kuten kuvat, kommunikointikansiot, sähköiset kommunikoinnin apuvälineet ja tukiviittomat.

Annan terapiaa suomen kielellä. Ohjausta ja konsultaatiota annan suomen ja englannin kielellä.

Olen työskennellyt puheterapeuttina vuodesta 2004 alkaen, aluksi kehitysvammahuollossa ja tämän jälkeen itsenäisenä ammatinharjoittajana. Perustin Puheterapia OraComin vuonna 2013. Minulle on karttunut laajasti kokemusta puheterapeuttisesta arvioinnista, kuntoutustyöstä ja yhteisöjen ohjauksesta. Puheterapeuttina olen empaattinen ja kannustava, ja autan asiakastani löytämään omat vahvuutensa. Terapiassa pidän tärkeänä yhteisen ilon löytämistä sekä luottamuksen rakentamista. Lasten puheterapiaa toteutan tiiviissä yhteistyössä perheiden ja lähiyhteisöjen kanssa. Olen työskennellyt aikaisemmin erityisopettajana, joten yhteistyö koulujen kanssa on minulle luontevaa.

  • The Three C`s of Feeding Therapy with the Tube Fed Child: Collaboration, Consistency, and Confidence!
  • PROMPT Technique Refresher
  • Aistikoulutus
  • Kuntoutustyön kuormitustekijät ja kuntouttajan hyvinvointi
  • GAS-tavoitteiden luominen lapsille, joilla on puheen ymmärtämisen vaikeuksia
  • Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin
  • Suualueen kuntoutus, Terveydenhuollon uudet haasteet
  • Grid 3 koulutus
  • Mentalisaatio kuntoutustyössä
  • Kommunikointia kaikille – AAC:n moninaisuus puheterapeutin työssä
  • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeuteille
  • Etäpuheterapiaa!
  • Kissatarina – lapsen kerrontataitojen arviointimenetelmä
  • Änkytys osana elämää – kohtaaminen ja arviointi
  • Lego®-Based Therapy Training
  • Introduction to PROMPT: Technique Workshop
  • O.S. ja suomalaiset käytänteet syömisvaikeuksissa
    • When children won`t eat: picky eaters versus problem feeders. Assessment and treatment using SOS approach to feeding
    • Syömisen à la carte
  • Apua Kantaan
  • The 29th Congress of Union of the European Phoniatricians
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla -workshop
  • Vinkkipuheen peruskurssi
  • ComFor peruskurssi
  • Opin, osaan ja kommunikoin
  • OPT -koulutukset:
    • Oral Placement Therapy: Assessment and Program Plan Development
    • Feeding Therapy: A Sensory Motor Approach
    • A Muscle-based Approach to Apraxia of Speech in Children
    • Assessment and Treatment of the Jaw – Putting It All Together: Sensory, Feeding and Speech
    • Developing Oral-Motor and Feeding Skills in the Down Syndrome Population
    • A Three Part Treatment Plan for Oral-Motor Therapy
  • TAIKE-taulusto kommunikointivälineenä
  • Harvinaiset Orofakiaaliset Oireyhtymät ja niiden kuntoutus
  • Kosketusvihjeet käyttöön
  • Specialist 3-day Speech and Language Therapy Course presented by Symbol UK and the Down`s Syndrome Association
  • Perheiden ja omaisten kohtaaminen, Vanhempien/omaisten/lähi-ihmisten tuen järjestäminen
  • Autismi ja synnynnäinen sokeus
  • My turn to speak – Minun vuoroni puhua. Kansainvälisen tuetun kommunikoinnin seminaari
  • Talking Mats® – keskustelumatto koulutus
  • Dyspraksia -koulutuspäivät
  • Ryhmä puheterapiassa
  • Videoavusteisen perhe- ja vuorovaikutuksen ohjauksen perustaso (VIG/VHT)
  • NOT-kartoituksen käyttö, Nordic Orofacial Test -Screening, NOT-S
  • Tarkkaavaisuus ja toiminnanohjaus
  • Näkömonivammaisen lapsen vuorovaikutuksen tukeminen
  • PRT-koulutus
  • Kuolaaminen
  • The 8th International Congress Autism – Europe
  • Fonologian tutkiminen ja kuntoutus käytännön puheterapiassa
  • Nimeämisvaikeuden kuntoutus
  • Muisti ja kieli
  • Sillalla – På Bron -seminaari
  • Kun puheen tuotto takkuaa… Puheen motoriset vaikeudet
  • The Picture Exchange Communication System (PECS)
  • Matematiikan oppimisvaikeuksien arviointi perusopetuksen 1-6 -luokilla
  • Viittomakielen alkeiskurssi
  • Bright Start -pienten lasten kognitiivisten toimintojen opetusohjelma
  • PREP – Pass-teoriaan perustuvan lukemisvalmiuksien harjaannuttamisohjelma
  • Instrumental Enrichment -kurssi, taso 1.
  • Erityispedagogiikan approbator
  • Kasvatustieteiden approbatur

Kuntoutan lapsia ja nuoria, joilla on esimerkiksi puheen tuoton haasteita (epäselvä puhe, äännevirheet), kehityksellinen kielihäiriö, kehitysvamma, autismikirjon häiriö tai lukivaikeus.

Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointikeinoja (AAC), kuten kuvia, kommunikointitauluja ja -kansioita, sähköisiä kommunikoinnin apuvälineitä, piirtämistä ja tukiviittomia.

Annan puheterapiaa suomen kielellä. Vanhempien ja lähiyhteisöjen ohjausta voin toteuttaa myös englannin kielellä.

Puheterapia OraComissa olen työskennellyt vuodesta 2015 alkaen. Minulle on karttunut monipuolista kokemusta yksilöterapioista lasten ja nuorten kanssa heidän arkiympäristöissään sekä lähiyhteisöjen ja muiden toimijoiden ohjaamisesta. Minulle on tärkeää luoda turvallinen terapiasuhde asiakkaan kanssa sekä työskennellä hyvässä yhteistyössä lähi-ihmisten kanssa asiakkaan parhaaksi. Minulla on myös omakohtaista kokemusta lapseni pitkäaikaissairauden kanssa elämisestä ja sen erilaisista vaikutuksista arkeen, mikä antaa eväitä asiakkaan ja perheiden kohtaamiseen.

Kehitän osaamistani kouluttautumalla säännöllisesti.

  • Taking Your Client with ASD from Non-Vocal to Verbal
  • Äänteellisten taitojen vakiintumiseen liittyviä näkökulmia lapsen puheen kuntoutuksessa
  • Miksei se pysy paikallaan? Lapsen itsesäätelyn haasteet arjessa
  • Kuntoutustyön kuormitustekijät ja kuntouttajan hyvinvointi
  • Puhetta kohti – tietoa ja kokemuksia valikoivan puhumattomuuden hoidosta
  • Suualueen kuntoutus
  • Mentalisaatio kuntoutustyössä
  • Kommunikointia kaikille – AAC:n moninaisuus puheterapeutin työssä
  • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeutille
  • Etäpuheterapiaa!
  • Kissatarina – lapsen kerrontataitojen arviointimenetelmä
  • Pivotal response training, PRT
  • Syömisen à la carte
  • On musiikin aika – musiikki kuulovammaisen lapsen kuntoutuksessa
  • Kuinka käyttää dialogista lukemista puheen ymmärtämisen kuntoutuksessa 4-6 -vuotiailla lapsilla?
  • Picture exchanging communication system, PECS
  • Assessment and treatment using the SOS approach to feeding
  • GAS-menetelmän perusteet
  • 29th Congress of Union of the European Phoniatricians
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla -workshop
  • Diarium-potilastietojärjestelmän käyttökoulutus
  • A Sensory Motor Approach to Apraxia of Speech and Related Motor Speech Disorders
  • Lapselle merkityksellisen toiminnan kuvaus – käytäntö lapsen kuntoutumiseen
  • Vinkkipuheen peruskurssi
  • Voimauttava vuorovaikutus autismin kirjon henkilön kanssa
  • Laulupiirtämisen perusteet
  • Sillalla-seminaari
  • Opin, osaan ja kommunikoin
  • Miten laadit osuvat tavoitteet GAS-menetelmällä?
  • Ekapeli ja lukemaan oppiminen – teoria
  • Oral placement therapy: Assessment and Program Plan Development
  • A Three-part Treatment Plan for Oral Placement Therapy
  • Feeding Therapy: A Sensory-Motor Approach
  • Palin PCI, Palin Parent-Child Interaction therapy for children under seven who stammer
  • Viittomakielen alkeiskurssi
  • Kielihäiriöinen lapsi
  • Kurkistus puheterapeutin työkalupakkiin – rajat, rakenteet ja reflektio ammatillisia uhkia kohdatessa

Kuntoutan lapsia ja nuoria, joilla on esimerkiksi puheen tuoton pulmia (epäselvä puhe, äännevirheet), kehityksellinen kielihäiriö, monimuotoiseen kehityshäiriöön liittyviä kielellisiä vaikeuksia tai kuulovamma.

Puheterapiassa käytän tarvittaessa puhetta tukevia ja korvaavia keinoja, kuten kuvia, kommunikointikansioita, tukiviittomia ja pikapiirtämistä.

Toteutan puheterapiaa suomen kielellä. Vanhempien ja lähiyhteisöjen ohjaus voi toteutua myös englannin kielellä.

Puheterapia OraComissa olen työskennellyt vuodesta 2018. Nykyisessä työssäni minulle on karttunut monipuolista kokemusta erityisesti lasten puheen ja kielen kuntoutuksesta. Aiemmin olen työskennellyt pitkään myös aikuisneurologisen kuntoutuksen parissa hankkien vankan kokemuksen aivoverenkiertohäiriöihin ja aivovammoihin liittyvien puheen, kielen ja kommunikoinnin häiriöiden arvioinnista ja kuntoutuksesta.

Puheterapeuttina olen lempeä ja kannustava. Pidän toimivaa yhteistyötä perheiden ja muiden lähiyhteisöjen (esim. päiväkoti, koulu) kanssa tärkeänä. Sisäkorvaistutteilla kuulevan kuulovammaisen lapsen äitinä minulla on myös omakohtaista kokemusta kuulon, puheen ja kielen arkikuntoutuksesta.

Kehitän osaamistani kouluttautumalla säännöllisesti.

  • Lasten audiologian päivät 2024
  • Äänteellisten taitojen vakiintumiseen liittyviä näkökulmia lapsen puheen kuntoutuksessa
  • Kuulovikaisen lapsen kuuntelutaitojen ja puhutun kielen varhaiskuntoutus
  • Miksei se pysy paikallaan? Lapsen itsesäätelyn haasteet arjessa
  • The 2023 AG Bell Global Listening and Spoken Language Virtual Symposium
  • Valikoiva puhumattomuus – tunnistaminen ja lähi-ihmisten ohjaus
  • Lisää varmuutta tavoitteenasetteluun: GAS-prosessi ICF-viitekehyksessä
  • Rehabilitative Feeding and Speech Techniques for Teens and Adults
  • Afasiakeskustelujen tukeminen
  • The Superpowers of the Sensory System
  • Auditiivis-verbaalisen terapiamenetelmän koulutus
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla –työpaja
  • The 2022 AG Bell Global Listening and Spoken Language Virtual Symposium
  • Suunalueen kuntoutus. Terveydenhuollon uudet haasteet
  • Afasian kuntoutus – Hyvät puheterapiakäytännöt
  • Milloin ja miten käytän erilaisia välineitä puheterapian tukena?
  • Ling Sounds -webinaari
  • Mentalisaatio kuntoutustyössä
  • Kommunikointia kaikille – AAC:n moninaisuus puheterapeutin työssä
  • Etäterapiamateriaalia PowerPointilla
  • Feeding Therapy: A Sensory Motor Approach
  • Satakieliseminaari 2020
  • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeutille
  • Etäpuheterapiaa! –verkkokoulutus
  • Pragma – Sosiaalisen ja pragmaattisen kielen ymmärtämisen testi -koulutus
  • Lämmin suorapuheisuus sopimisen työkaluna puheterapiassa
  • Kissatarina – Lapsen kerrontataitojen arviointimenetelmä
  • Apraxia of speech – theoretical and clinical perspectives
  • Satakieliseminaari 2019
  • 3-Part Treatment Plan for OPT (Oral Placement Therapy)
  • Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus
  • Syömis- ja nielemisvaikeuksien kohtaaminen puheterapeuttina
  • Auditiivisverbaalin menetelmän seminaari
  • Apraksia – mitä se on ja mitä sille tehdään?
  • On musiikin aika – musiikki kuulovammaisen lapsen kuntoutuksessa
  • Satakieliseminaari 2018
  • OPT: Assessment and Program Plan Development
  • Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin
  • Ikääntymiseen ja muistisairauksiin liittyvät nielemisen ja ravitsemuksen haasteet
  • Kuinka käyttää dialogista lukemista puheen ymmärtämisen kuntoutuksessa 4-6-vuotiailla lapsilla?
  • Etenevät kielihäiriöt: diagnostiikkaa ja kuntoutuskokemuksia
  • Living with a Cochlear Implant: EURO-CIU Symposium 2017
  • Yhteinen ymmärrys – havainnoinnista tulkintaan
  • Aikuisneurologisen puheterapian nykytilanne ja –käytänteet – uusia ratkaisuja etsimässä
  • Rakenteinen kirjaaminen
  • Tietoturva ja tietosuoja terveydenhuollossa
  • Dysfagian vuosikymmen – käytännön kokemuksia
  • Ammatinharjoittajakoulutus
  • AACi-kommunikointikansioiden ideologia ja käyttö
  • TAIKE-taulusto kommunikoinnin apuvälineenä
  • 3rd Nordic Aphasia Conference
  • Änkyttäjien kuntoutus
  • Dysfagia-koulutus
  • DPNS-kertauskoulutus
  • Afasiakuntoutuksen nykykäytänteitä Suomessa
  • INS Mid-Year Meeting 2009
  • 2nd Nordic Aphasia Conference
  • Dokumentaatio ja tiedonsiirto aivovammoissa –kutsuseminaari
  • Eettiset kysymykset etenevissä sairauksissa
  • LSVT® LOUD Program
  • IBIA World Congress on Brain Injury 2008
  • Pirkanmaan kuntoutussymposiumi 2007
  • Kommunikointikansiokoulutus
  • Puheen ja nielemisen kuntoutus etenevissä aikuisneurologisissa sairauksissa
  • DPNS-kertauskoulutus
  • Comprehensive DPNS Workshop & Facial Muscle Exercise Program
  • Ryhmä- ja yhteisöpohjaisen kielen ja kommunikoinnin kuntoutuksen haasteet
  • AVH-päivät 2005
  • Nuorten ja nuorten aikuisten puheen, kielen ja kommunikaation vaikeudet
  • Viittomakielen kurssi